9 Mayıs 2011 Pazartesi

TİKİ İLE KİKİ

Hikaye Anlatım Tekniği: Kaşık Kukla


Günlerden bir gün güneş sımsıcak ışıklarını saçarak etrafı aydınlatmıştı. Masmavi bulutlar gökyüzüne yayılıyor , adeta birbirleriyle yarış ediyorlardı. Bu güzel yaz günü vızvız arı Tiki oyunlar oynamak ve arkadaşlarıyla eğlenmek için kendini sokağa atmıştı . Aslında daha erkendi ancak o yerinde duramıyor, sabırsızlanıyordu. Tiki çiçeklerin etrafında uçtu uçtu uçtu. Şarkılar söylemeye başladı sesli sesli ..

---Lay lay lalay lalay lay lay , Lay lay lalay lalay lay lay…

O kadar mutluydu ki kanatlarını bile ayrı bir çırpıyordu bu gün . Aslında oyunlar oynamak istiyordu ancak kimsecikler yoktu etrafta . Zaman geçti geçti geçti .. Hala kimse gelmemişti . Kendi kendine konuşmaya başladı.
---Off, nerdelerde ki bunlar ? Yoksa benden ayrı bir yerlere mi gittiler ? Yok yok , benim arkadaşlarım öyle şey yapmazlar . Tabi tabi yapmazlar . Hem daha çok erken , yeni uyanmışlardır , birazdan gelirler herhalde, diye geçirdi içinden . Sonra tekrar  şarkı söylemeye başladı .
---Hop tirililaylay lay lay li lay lom , hop tirililaylay lay lay li lay lom…
Tam da bu sırada bir hışırtı duydu ve olduğu yerde irkildi .
---Yeter ama artık , kaç saattir ne konuşuyorsun sen burada ? Bir uyutmadın beni . Tam sustu diyorum , tekrar başlıyorsun şarkı söylemeye ,diye bağırdı sevimli uğur böceği Kiki.
Vızvız arı Tiki çok üzüldü bu duruma .
---Özür dilerim Kiki , uyuduğunu düşünemedim , bugün hava o kadar güzel ki kendimi erkenden sokağa atıverdim . Çok haklısın Kiki , çok özür dilerim .
            ---Şimdi git buradan Tiki , hiç uyuyamadım senin yüzünden , zaten hastayım , iyice hastalanacağım, dedi ve pat diye kapısını kapatarak içeri girdi .
            Tiki o kadar üzüldü ki bu olanlara . Aslında arkadaşı haklıydı ama böyle bağırması gerekmezdi ki , konuşarak da halledebilirdik diye geçirdi içinden .
            ---Küstüm işte , küstüm dedi .
            Böylelikle bitivermişti bu yaz günü . Tiki bir tarafta , Kiki de diğer tarafta üzülüp duruyorlardı.
            Kiki arkadaşına bağırdığı için çok üzülmüştü.
            ---Neden bağırdım ki ona , ne kadar güzel mutlu mutlu şarkı söylüyordu . Bütün gününü mahvettim sevgili arkadaşımın , eminim çok üzülmüştür . Off Kiki , neden yaptın ki sanki dedi.Sonra başladı düşünmeye . Bir şeyler yapıp gönlünü alacaktı .
            Sonra bir anda hopladı yerinden.
            ---Evet evet buldum , ona çok güzel bir hediye alacağım .Eminim bu duruma çok mutlu olur ve beni affeder , dedi . Hemen yerinden kalktı ve koşa koşa gitti hediyesini almaya.
            Bir tarafta da Tiki düşüncelere dalmıştı.
            ---Ben neden arkadaşıma küstüm ki ,iyi arkadaşlar birbirine küsmez. Hem zaten haklıydı , ben çok ses yapıp onu rahatsız ettim . Onun gönlünü almalıyım , o benim en iyi arkadaşlarımdan , böyle küs kalamayız dedi . Ve başladı düşünmeye . Aklına harika bir fikir gelmişti ve hemen hızlı hızlı uçmaya başladı.
            Kiki hediyesini almış meydana gelmiş Tiki’nin oralardan geçmesini bekliyordu .
            ---Umarım gelir , yoksa bu gece üzüntüden uyuyamam , dedi kendi kendine .
            Vızvız arı Tiki de yolda gelirken,
----İnşallah sevgili arkadaşım meydana gelir bugün . Aramız düzelmezse çok üzülürüm. Onun için çok güzel papatyalar topladım , bunlar kesin aramızı düzeltecek , diyerek uçarken meydana gelmişti bile. Ve tam karşısında sevgili arkadaşı Kiki’yi görmüştü .

İkisi de aynı anda ‘’ Olleyyy ‘’diye bağırdı . Sonra da başladılar  ‘’ hahahah ‘’ diye kahkaha atmaya .
            --Ahh Kiki seni çok üzdüm biliyorum . Haklısın seni rahatsız ettim ama çok özür dilerim. Hem sana küsmemem gerekiyordu benim , dedi. Tiki sevimli sevimli ona baktı ve
            ---Asıl ben özür dilerim Tiki , Asıl ben özür dilerim . Çok bağırdım sana o anda , bir hatan da yoktu üstelik , gerçekten çok özür dilerim , sen benim biricik arkadaşımsın , dedi . Birbirlerine hediyelerini verdiler , kocaman da sarıldılar ve bundan sonra hep mutlu mesut yaşadılar . 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder